Friday, March 12, 2010

Shameless self-promotion.

Jag gör mitt bästa för att försöka se ut som en musiker.

För en tid sedan gjorde jag, som ni kanske minns, en akustisk solospelning på Raw. Efter den blev jag lite peppad på att utveckla de där låtarna jag haft liggande lite mer och kanske även skriva ett par nya. Således har jag skaffat lite enkel utrustning för att kunna spela in hemma och spenderat en del av den senaste tiden med att försöka få ned några sånger på band (eller hårddisk kanske är ett mer passande ord idag).

Jag har även reggat en MySpace och lagt upp några av låtarna jag fått klara där. Än så länge är det fem stycken, varav en snarare är ett vokalexperiment (inspelat enbart med den inbyggda micken på min trogna MacBook) och en är en Tom Waits-tolkning. Samtliga är tämligen primitivt orkestrerade - gitarr, sång, lite stamp och handklapp samt piano.

Planen är att fylla på så smått varefter jag får mer inspelat, men hur ofta det blir återstår att se. Tanken är kanske inte att satsa stenhårt på det här - jag gör det mest, för att slänga sig med en gammal klyscha, för att det är kul att hålla på. Fast det är klart - skulle jag få en spelning eller två är jag inte den som är den...

Ni hittar min nya Myspace här.

Dagens:
Tom Waits - The Piano Has Been Drinking (Not Me)

No comments: