Tuesday, March 30, 2010

Apropå det där med synthcovern...

...så är den klar nu. Som sagt är synth ingenting jag direkt lyssnar på (även om det såklart finns vissa artister/låtar jag gillar) eller sysslat med tidigare men faktum är att jag tycker att det (efter visst strul med mailande av filer, mixning och liknande saker som brukar krångla när man försöker göra musik tillsammans på distans) blev riktigt bra.

Dessutom är det något med sångmelodin som får mig att tänka på en tidig Nick Cave eller PJ Harvey, fast med överstyrda analogkeyboards som backup istället för piano/elgitarrer - och de gillar jag ju.

Summa summarum är alltså att det var riktigt kul att få ge sig på en för mig ganska ovan genre och, som jag skrev på twitter, att ingenting jag medverkat på tidigare låtit så tyskt. Trots att Human League var (är?) britter.

Ni kan lyssna på covern här: Crotch vs Ronnie - A Crow And A Baby

Dagens:
Familjen - När Planeterna Stannat

No comments: