Tuesday, November 01, 2011

Rättshaveristen i mig vaknar.

Tur att jag hade iPhonen med mig och kunde föreviga boten där den satt.

Möttes av denna lilla överrasking som satt snyggt knuten på Lambrettans pakethållare när jag kom ut från ett ärende på stan i eftermiddags. Och slogs av två frågor jag skulle vilja ställa till Q-park:

1 - Var hade ni tänkt att jag skall sätta den parkeringsbiljetten!?
2 - Hur FAN har ni mage att bötfälla mig när jag står på en plats en vakt på precis samma parkering sagt att "det går bra att stå på utan biljett" när jag ställde ovanstående fråga till honom i somras?

Överklagan är redan inskickad och nu återstår att se vad de svarar. I ärlighetens namn har jag kanske inte jättestora förhoppningar då jag hört sedan tidigare att det här med att ge sig i kast med Q-Park är lite som att slåss mot väderkvarnar.
Men det finns samtidigt inte en chans att jag tänker betala 400:- till ett utsugarföretag som säger en sak och sedan gör en annan. Åtminstone inte utan att tjafsa en del med dem innan.

Frågan är bara vad jag gör om/när de inte godkänner min överklagan...jag påbörjade ju min förvandling till rättshaveristisk gubbe redan vid min tvist med Telia för ett par år sedan. Det kanske helt enkelt är bäst att ta steget fullt ut och börja skriva arga insändare i lokaltidningen nu.

Eller inte.

Dagens:
Mattias Alkberg - Don Quixiote

No comments: