Wednesday, November 17, 2010

Kalla mig Rastapopoulos.

Kommer ni ihåg TV-serieversionen av Tintin som gick på SVT då man var liten? Kommer ni ihåg skummisarna i den? Ni vet, de som alltid mötte upp någon annan skummis i mörkret och regnet, oftast i en hamn eller liknande, mumlade lite mystiskt och sedan utbytte hemliga dokument, information eller något annat lurt?

Precis så kände jag mig igår när jag mötte upp två killar på parkeringen utanför Coop för att sälja min gamla iPhone. Som om jag borde se till att ha koll på vad som hände bakom min rygg, vilka som iakttog mig och smyga in kartongen med telefonen lite diskret via bakrutan på den pimpade BMW:n.

Telefonen blev i alla fall såld, grabbarna i bilen verkade nöjda och ingen rödhårig belgare med uppstående lock i pannan dök upp för att sätta mig på plats så jag antar att man kan se det som en lyckad affär.

Dagens:
Janes Addiction - Been Caught Stealing

1 comment:

Nissepetter said...

Det är ingen fara så länge man inte har beige rock med jättestor krage.