Friday, November 26, 2010

Because, because, because, because, because....AAAAAAAAHHH!

I onsdag packade jag, Elle och mina föräldrar in oss i bilen och satte kurs mot Nyköping för att hämta upp mormor och sedan se min kusin Cecilia spela rollen som Dorothy i Nymos uppsättning av Trollkarlen från Oz.

Det var trevligt värre och kusinen var duktig...MEN - ända sedan dess har jag haft den där låten de sjunger när de marscherar mot smaragdstaden på hjärnan. Och det är inte ens den svenska versionen som fastnat (jag kan inte ens minnas texten till den trots att föreställningen var på svenska), utan originalversionen i filmen från 1939 med Judy Garland i huvudrollen.

Det första jag tänkt när jag vaknat är: "We´re off to see the wizard, the wonderful wizard of Oz". Det sista jag tänkt innan jag somnat är: "We hear he is a whiz of o wiz, if ever there wiz a was". I sömnen: "If ever, oh ever, there wiz a was the wizard of Oz is one because". Och alla stunder däremellan: "Because, because, because, because, because - because of the wonderful things he does".

Jag har försökt att lyssna på annat. Jag har kollat andra musikalklipp på YouTube. Jag har suttit med gitarren och skrivit egna låtar. Allt i förhoppning om att på något sätt få den irriterande barnramseaktiga låten ur huvudet...men förgäves.
JAG BLIR GALEN!

Ikväll skall jag på säsongsavslutningsfest med mina Örebroska vänner i Mondo Classic Scooter Society. Jag hoppas verkligen att låthelvetet någon gång under kvällen ersätts av en skön soul- eller skadänga istället. Men det lär väl inte hända.


Get - out - of - my - HEAD!

Dagens:
Vad som helst utom den förbannade trollkarlslåten.

No comments: