Monday, November 29, 2010

En mogen kväll vägs bäst upp av en riktigt omogen dag.

I fredags åkte jag och Elle, som tidigare nämnts, till Örebro för att delta i Mondo Scooter Clubs säsongsavslutningsfest. Vi var väl en tio-femton pers som träffades för att äta och leka lite lekar (pilkastning och manöverprov med radiostyrd bil). En tämligen lugn tillställning med andra ord. Så pass lugn att jag väl på plats beslutade att hålla mig nykter så vi kunde åka hem efter festens slut framåt natten. "Det kan ju vara skönt att vakna hemma" resonerade jag. Förståndigt så det förslår - och helt out of character för min del. Jag vet verkligen inte vad som for i mig.

Det mogna beslutet stod i bjärt kontrast till vad Elle utsatte mig för dagen efter. Inspirerad av något barnprogram hon sett på TV under morgonen tyckte hon det var läge att utsätta mig för ett litet "bus". Så när jag, pigg och nöjd efter den lugna kvällen innan, hoppade in i badrummet för att göra mig klar för en effektiv lördag fick mig en obehaglig överraskning i form av en tandborste indränkt i salt. Inte nog med detta, framåt kvällen beslutade hon att överaska mig igen: denna gång genom att smeta in badrumshandtaget i handkräm. Otroligt fyndigt.

Nu är jag inte den som blir utsatt för dylika tilltag utan att ge igen. Därför passade jag, efter att ha fått ett fint tips av min gamle vän Anna, på att precis innan vi gick och lade oss skruva loss duschmunstycket och fylla det med tvål. Tanken med detta var att Elenor, som oftast är den av oss som duschar först på söndagarna, skulle täckas av ett lagom ostyrigt lager lödder och inte falls fatta vad som pågick.

Därför blev jag, efter att ha skrockat gott för mig själv medan hon var därinne på morgonen, minst sagt besviken då jag insåg att mitt väl uttänkta bus var en blindgångare. Hon kom nämligen ut och sade inte någonting alls. Inte efter att jag frågat om hon hon märkte något konstigt då hon duschade förstod hon vad jag pratade om. Hennes enda kommentar, efter att jag berättat om mitt lilla prank, var: "jaha - så det var därför det luktade så gott om vattnet" eller något liknande.

Om jag vore du skulle jag dock inte slappna av, Elle. Hämden är trots allt en rätt som serveras bäst kall. Och den kommer när du minst anar det.

Dagens:
Hawksley Workman - Addicted

2 comments:

Anonymous said...

Meh! SCHAMPOO sa jag Ronnie, SCHAMPOO!

Tvål löddrar ju inte. :P

Ronnie said...

My bad.