Saturday, February 20, 2010

Tvära kast.

Jag kommer att sakna dig, morfar.

Igår begravde vi morfar. Sådana ceremonier är aldrig kul, men det var i alla fall ett fint avslut som kändes honom värdigt. Mamma och mormor hade bett mig spela två sånger i samband med begravningen, vilket först mest kändes jobbigt men såhär i efterhand känns ganska bra. Morfar var ju trots allt musiker och förmodligen den som gett alla oss kusiner den musikaliska genen.

På kvällen spelade jag skivor på Hästpojkens gig. De var bra - betydligt bättre än på skiva, faktiskt. I ärlighetens namn var jag (av förståeliga skäl, kanske) inte särskilt upplagd för att bege mig ned till Raw och spela musik för ett gäng mer eller mindre berusade människor, men faktum är att det trots allt var rätt kul...och skönt att göra något som tog tankarna ifrån dagens tidigare, ganska sorgsamma, aktiviteter.

Dagens:
Staffan Percy - Drömmens Skepp

No comments: