Thursday, January 14, 2010

Tillbaks till ordningen.

Vid det här laget är nog min amerikanske gäst tillbaks hemma. Eller åtminstone på ett plan över Atlanten.

Det var faktiskt riktigt kul att träffa honom igen och att de två veckorna han spenderat i mitt kök har passerat förvånanasvärt smärtfritt. Han var en hänsynsfull gäst och med tanke på vad han gått igenom underligt nog inte alltför annorlunda mot vad jag mindes honom. Det enda som kändes en smula märkligt var att han på grund av sömnapné var tvungen att spendera varje natt med något som såg ut som en gasmask kopplat till en maskin som ibland lät som en dammsugare fastspänd över ansiktet. Faktum är att inte särskilt mycket utöver det vanliga (som ändå skulle hänt om han inte varit här) inträffat överhuvudtaget. Vi har varit ute ett par gånger, gått på stan och fikat. Jag trodde nog att han skulle vilja göra lite mer än så, men för honom var det tydligen gott nog att bara komma tillbaka till Sverige och se att det fortfarande fanns och var ungefär som han mindes det.

Därmed ej sagt att det inte är lite skönt att inte ha någon sovandes på golvet längre. Man blir lite bunden hur hänsynsfull gästen än är och vissa rutiner rubbas en smula. Bloggandet är, som ni säkert förstår, en av dessa

Därför känns det bra att nu kunna ta tag i saker och ting jag inte kunnat göra på ett par veckor. Känna mig arbetslös, komma igång med en motorrenovering och äntligen börja läsa The death of Bunny Munro som jag fick av Elle i julklapp, exempelvis.

Dagens:
Chuck Berry - Back In The USA

1 comment:

Nissepetter said...

Det var ju bra att det gick bra.

Det brukar ju vara svårt att liksom hålla fokus på att vara en trevlig värd i två veckor.

Kul att du är "tillbaka" så att man har något kul att läsa igen.