Sunday, September 20, 2009

Pennybridge tur och retur på 10".

Det känns som om jag mer och mer förvandlat det här till en scooterblogg sista tiden. Till de av er som brukar titta in här och är helhjärtat ointresserade av allt som har med sådana att göra kan jag lugna er genom att informera om att säsongen lider mot sitt slut och att antalet inlägg som handlar om små italienska motorcyklar med underdimensionerade hjul sannolikt kommer att minska drastiskt då. Än är det dock minst en månad eller två (samt förhoppningsvis ett par träffar) kvar innan det blir för kallt och halkigt för att köra och fram tills dess lär ni få stå ut med ett par sådana här inlägg till.

Hur som helst - igår hoppade jag på P200:an och begav mig till Örebro för scooterns dag. Den här gången hade jag dessutom, som ett led i min kampanj för att få honom att skaffa en egen scooter, Johan bakpå. Farsan hängde också med på sin PX -98. Det blev en skön dagstripp med uppställning i Örebro stad, mingel och fika på programmet. Inga excesser denna gång direkt, men en trevlig dag och en lagom lång resa längs med skönt kurviga vägar som avslutades med gratis käk på MacBeths (tack till far för det) och sedan några öl i godan ro på kvällen.

Förhoppingsvis gav det hela min numera bakpååkande gode vän mersmak. Jag planerar så smått att dessutom tvinga ut honom till något inhägnat område på landet så att han får provköra själv inom en snar framtid - förhoppningsvis kan det utgöra den slutliga knuffen som skickar honom över kanten och ned i scooterträskets fördärv.

Och just ja - lite bilder från Örebro finns naturligtvis. De hittar ni här.

Dagens:
Susanna And The Magical Orchestra - Palptine's Dream

No comments: