Wednesday, September 30, 2009

Lite statistik för helgen vecka 39.

Undertecknad i full färd med att göra Elles lillebror respektabel.
(Kortet taget av Dennis Granfors)

Orsak till firande: Elles 30 årsdag.
Dagar då det festades hemma hos oss: Två - fredag och lördag.
Antal lokaler som använts: Två - festlokalen i bostadsrättsföreningens källare samt lägenheten.
Antal personer: Ett trettiotal ur släkt och familj på fredagen, runt 15 vänner på lördagen.
Antal sopsäckar med pant att avdisponera: Tre.
Antal blombuketter som nu stinker ned lägenheten: Tillräckligt många för att fylla samtliga vaser i hushållet.
Tid då vi gått och lagt oss: Halv fyra natten fredag till lördag samt runt halv sex på söndagsmorgonen.
Tid då vi gått upp: Halv sju på fredagen då jag väckte Elle med tårta (som egentligen bara var en chokladmunk med ljus i) samt biljetter till Nick Cave på Chinateatern 20:e oktober, runt elva på lördagen och halv tre på eftermiddagen (ja, ni läste rätt) på söndagen.
Antal grannar som klagat: Otroligt nog inga. Om det beror på att vi skötte oss eller på ren tur låter jag vara osagt.
Antal saker som skadats: Rislampan i vardagsrummet som demolerats av Ljungman samt min gitarr som repats av en okänd gärningsman.
Antal personer som snaggat sig: Tre inklusive mig.
Antal sopsäckar fyllda med engångstallrikar, bestick, plastmuggar och annat skräp att slänga: Tre.
Antal dagar det tagit att återhämta sig: Cirka tre - är dock inte helt säker på att jag är i full form ännu egentligen.

Födelsedagsbarnet i sitt esse - omgiven av släkt och rättandes en tipspromenad om sig själv.

Dagens:
Nick Cave & The Bad Seeds - Red Right Hand

No comments: