Tuesday, September 15, 2009

Att gifta sig med stil...

Eftersom den här sommaren fullkomligen svämmat över av scooterträffar och bröllop för min del kändes det som om det var på tiden att slå ihop de båda i helgen - därför begav sig jag och Elle till Stockholm för att bevittna hur Jessica, god scootervän och expresident i SSK, gifte sig med Håkan. Själva vigseln var en smula annorlunda: vi bjöds på läsk ur flaska med sugrör samt tablettaskar, ett bildspel på brudparet till tonerna av Madness och det var inte tal om någon brudmarsch - istället projicerades Elvis sjungandes Love Me Tender på bioduken. Och självklart lämnade de nygifta ceremonin på en Vespa med sidovagn - framförd av bruden själv. Så borde alla bröllop vara.

Den efterföljande middagen var mer traditionell med tal och skålar så det stod det härliga till innan festen tog vid. Som vanligt kunde jag inte hålla mig till att bara vara en "vanlig" gäst utan stod för DJ:andet. Vanligtvis brukar jag vara minst sagt en smula skeptisk och tackar generellt nej till att spela skivor på bröllop eftersom det oftast innebär att man måste spela en massa skivor man i normala fall inte skulle ta i skulle ta i med tång, men eftersom det var scooterister som gifte sig den här gången gjorde jag ett undantag och hoppades slippa de värsta skämslåtarna. Det gjorde jag också.

Till skillnad från sommarens tidigare bröllop behövde jag dock inte agera fotograf och därför blev det både färre och mindre uppstyrda bilder än på dem. Lite fotat blev det såklart dock ändå och några av de bilderna hittar ni här.

Jag avslutar dagens inlägg med ett citat från festprogrammet. I det fanns, som sig bör, lite info om varje gäst och följande rader stod att läsa om Elenor: "Flickvän till scootervän. Sitter bakpå Ronnies Lambretta när den rasar". Intern humor gör sig som bäst i formella sammanhang.

Dagens:
Sam & Dave - Gimme Some Lovin'

2 comments:

Mikael Dunker said...

Grymma bilder som vanligt Ronnie! Du skämmer bort oss. Närvaro och personligt uttryck, så skulle jag beskriva det. Tack!

Ronnie said...

Tackar varmast!