Wednesday, May 27, 2009

Nedvarvning.

Mitt jobb kan ibland vara riktigt ansträngande. Kanske inte på samma sätt som vissa av mina bekanta som jobbar med rivnings- eller industrijobb, utan mer psykiskt påfrestande. Att ha en grupp högstadieelever som av olika anledningar inte går i vanlig klass är både stressigt och påfrestande för humöret till och från. Men nu när såväl terminen som min anställning går mot sitt slut är det nästan motsatsen. Idag åkte vi till exempel hem till min kollega i Kungsör där vi spelade biljard, grillade och hoppade studsmatta. Därefter skjutsade vi hem kidsen och åkte på avskedsfika hemma hos en annan kollega som skall gå i pension. Det är nästan jag får dåligt samvete av att överhuvudtaget plocka ut lön för en sådan här dag.

Bara för att uppväga detta lite har jag nu skrubbat rent balkongräcket. Tror inte det gjorts sedan balkongen renoverades för typ fem eller sex år sedan. Det tog nästan två timmar och var riktigt vidrigt och skitigt, så nu kan jag belöna mig själv med en öl utan att skämmas för min slapphet trots allt.

Dagens:
Peter Bjorn And John - I Want You!

1 comment:

Mikael Dunker said...

Way to go Ronnie x 3! :-)