Monday, May 11, 2009

Ibland blir det inte som man tänkt sig.

I fredags kväll var jag först lite sugen på att ta ett par öl och hitta på något. Istället blev vi sittande hemma. Tänkte skriva färdigt lite grejer till nästa nummer av Scooteristen, men kom inte ens halvvägs.

På lördagsförmiddagen var det vårstädning med bostadsrättsföreningen. Jag hade räknat med att göra något lite lätt (typ kratta löv) och bli klar tidigt - istället fick vi plocka upp en mur som rasat ut mot granntomten, klippa häcken och sedan fika med gamlingarna i huset till tre på eftermiddagen. På kvällen tog jag och Elle med oss ett par öl och gick upp på sjukhusberget i kvällsolen. Minnet av de otaliga kvällar man spenderat där under gymnasietiden fanns i bakhuvudet, men det började regna. När ett gäng gymnasiekids dök upp med ölkassar klättrade vi ned och gick hem igen (skönt att se hur traditionen förs vidare, dock). Planer fanns att gå på pridefest på Raw - men så kom Johan och Sara över och vi blev kvar hos oss istället.

Tanken för söndagen var att först åka på kosläpp i Julita och sedan kanske meka lite med scootrarna samt se någon film - men då kvällen innan tog ut sin rätt kom vi aldrig iväg och eftersom det även var deadline för Scooteristen fick jag spendera kvällen med att skriva det jag egentligen tänkt göra färdigt redan på fredagen.

Det skulle alltså inte vara helt felaktigt om jag påstod att helgen som gått kännetecknats av att saker och ting inte blivit som det var tänkt - eller i vissa fall inte blivit av alls. Vilket inte gjorde särskilt mycket.

Dagens:
Sly & The Family Stone - Dance To The Music

No comments: