Wednesday, April 15, 2009

Ups and downs.

Idag var en sådan där riktigt jävlig dag på jobbet. Ni vet hur det kan vara - allt känns bara jobbigt och allmänt hopplöst.

Efter att ha kommit hem och funderat en stund på om jag skulle orka diska eller bara sova en stund på soffan vände det dock rejält: Anders, aka Gysch, ringde nämligen och berättade att hans Vespa-fond är så gott som fylld och att han planerar att köpa sig en hoj senast kring midsommar. Jocke köpte ju som vissa kanske minns sin V50 för ett par månader sedan och bara de två innebär en 100% ökning av antalet aktiva scooterister här i Eskilstuna. Dessutom tycks Johan ha drabbats av ganska allvarlig scooterfeber - och senast igår blev jag stoppad vid Fristadstorget av en ung kille som verkade minst sagt sugen och hade miljoner frågor. Fantastiskt. Efter att i åratal förgäves ha försökt dra igång någon form av aktivitet här i stan och frälsa folk i min omgivning verkar plötsligt alla vara sugna på scooter.

Som om det inte var nog fick jag, efter att ha firat dessa glada nyheter genom att spendera kvällen med att byta olja, smörja diverse kablar och justera växlarna på farsans PX ytterligare ett telefonsamtal. Ett samtal angående ett mycket intressant och kul erbjudande inför sommaren. Jag vill inte säga exakt vad det gäller innan allt är klart, men kan avslöja så mycket som att det har att göra med spelande av skivor och en massa folk i småland.

Dagens:
Peter Bjorn And John - Nothing To Worry About

8 comments:

ljekatt said...

Jag gissar på IKEA i Älmhult!! ;)

Ronnie said...

Japp. Invigningen av deras nya parkering. Hur kunde du gissa det!? ;-)

Patrik said...

Jag tror att jag kan gissa, men jag håller din hemlighet :)

Wally said...

Det börjar bli dags att skaffa en lokal va? Jag tänker mek-utrymme, kylskåp, soffa och stora targetmärken på väggarna.

Ronnie said...

Wally - gillar hur du tänker. Särskilt ang kylskåp och targetmärken.

Johan said...

Jag kan vara med och dricka öl och vara snygg.

Wally said...

Bra där.
Jag börjar spana lite efter lämpliga objekt.

Calle Abrahamsson said...

avskaffa hjälmtvånget så skaffar jag en, jag med. Men bara om jag har tillgång till privat mekare.

Jag älskar vespor i teorin, men inte i praktiken.