Wednesday, April 08, 2009

Föräldrar är de sanna hjältarna.

Det är påsklov nu och jag har en del komp att ta ut, vilket tillsammans med alla röda dagar gör att jag bara behöver jobba två dagar av tio.

Låt mig säga så här; små barn kan vara söta och så - och nog är det roligt att jobba med de yngre som omväxling. Men efter att spenderat denna första av två dagar på förskolans fritidsverksamhet (där jag hoppar in när min ordinarie arbetsplats är stängd) med att dra ned sju-åringar från takbjälkarna, tröstat ungar som fått legohjul i ögat och desperat försökt få arga småkillar att plocka upp byggblocken efter sig är jag glad att jag inte har några egna att ta hand om när jag kommer hem på eftermiddagen.

Dagens:
Crystal Castles Vs Health - Crimewave

2 comments:

johan said...

är det typ samma sak som att jag inte vill skicka brev när jag kommer hem? :)

anna said...

Det är ju det jag säger... världens bästa preventivmedel!