Sunday, April 26, 2009

Kanske ingen höjdarutflykt, men jag får väl vara glad att jag inte blev ihjälslagen av en skinnväst.

Skinnvästar, stora motorcyklar, mer skinnvästar, skägg och ännu flera skinnvästar. Ungefär så såg det ut på Strängnäs Hojmarknad (som av någon underlig anledning tar plats i Stallarholmen) dit jag och Elle tog Lambrettan igår.

Trevligt med en utflykt på ett par mil, men ärligt talat var marknaden inget vidare. Som om det inte räckte med att jag kände mig minst sagt felplacerad i förhållande till övriga besökande fanns det så gott som ingenting av intresse att handla - om man inte var ute efter fejkade kulhål till bensintanken, "roliga" stickers med vulgära texter eller körde Harley, då. Inget av detta stämmer dock in särskilt väl på mig. Ett gäng billiga mekhandskar fick jag i alla fall med mig.
Upptäckte också att Lambrettan fortfarande inte går riktigt så bra som jag vill - den känns lite orkeslös och tenderar dessutom att baktända när motorn belastas extra hårt (till exempel om man har en passagerare). Dessutom blir den väldigt svårstartad när den är riktigt varmkörd...irriterande. Blir till att börja felsöka igen i veckan.

Fortsatte kvällen i Lambretta-tema genom att tillsammans med Johan och Sara gå ned på Sylvia för att hälsa på scooteristkollegan Gustav Bendt som spelade skivor där. Trevligt det också.

Nu skall jag ned och DJ:a på O'Learys. Otippat. Tydligen hade någon blivit akut sjuk, så jag blev snabbinringd. Skall visserligen upp och jobba imorgon, men de stänger någorlunda tidigt och lite exta klirr i kassan är välkommet just nu så jag tackade ja ändå.

Dagens:
Madness - It Must Be Love

No comments: