Wednesday, March 21, 2012

Snart redo för vägarna...eller?



Efter lite förgasarpillande är nu tomgången på Lambretta Silver Specialen betydligt bättre. Och oj, så fint Gori-blåset låter. Om det fungerar hälften så bra som det ljudet låter antyda kommer jag att vara mycket nöjd på lördag, då jag hoppas kunna ge det en ordentlig testrunda i samband med årets officiella scooterpremiär med Blacksmiths här i Eskilstuna. Det återstår dock att se - har lite problem med en läckande förgasare för tillfället.

Å andra sidan är en 25 mm Dellorto PHBL-fugge på väg så det löser sig snart ändå. Det innebär visserligen att jag kommer att få börja laborera från början med bestyckning och liknande, men det lär det vara värt. En reedventil behövs såklart också...och kanske ett externt luftfilter från RamAir så jag slipper köra den genom luftburken. Och i så fall får jag ju plats med en longrange-tank på 12,5 liter vilket kanske inte är helt fel med tanke på ökning i bränsleförbrukningen den nya förgasaren kommer att medföra. Ny förstärkt koppling kanske också vore något med tanke på att den redan nu ligger på gränsen till att slira?

Vi får se var det här slutar...

Dagens:
Serge Gainsbourg- Initials BB

No comments: