Thursday, March 08, 2012

Nya trotjänare.

Jag har använt Doc Martens nästan så länge jag kan minnas. Tror jag köpte mitt första par när jag gick i sjuan eller åttan och sedan dess har jag konstant haft minst ett par i min ägo.

Mitt senaste par har häng med mig i åtta år. På mängder av scooterfärder, träffar, festivaler, campingturer och till vardags. Men i vintras började jag inse att de tyvärr sjöng på sista versen när jag konstaterade att sulan blivit full av små, små sprickor så att de tog in vatten och de dessutom börjat ge mig rätt ont i fötterna, även om de otroligt nog fortfarande ser helt ok ut.

Sån tur då att Sara var vänlig nog att tipsa mig om att La Redoute, en webbshop jag annars aldrig besöker, körde halva priset på alla reavaror i ett par dagar för någon vecka sedan.
Jag antar att jag inte behöver berätta att det tog särskilt lång tid efter att ha fått hennes sms innan jag hade klickat hem ett nytt par.

Igår anlände dem och idag fick de sin första tur på stan. Jag räknar kallt med att de skall hänga med mig i minst åtta år nu. På mängder av scooterfärder, träffar, festivaler, campingturer och till vardags.

Dagens:
Symarip - These Boot Are Made For Stomping

1 comment:

Mikael Dunker said...

Ja shit vilka snygga DMs! Jag har tänkt köpa ett par likadana ett tag, i just den färgen alltså. Grattis till ett bra köp! Själv slog jag nyligen till på en vinröd v-ringad lammullströja, nåt jag letat efter länge. Den är superskön och har värmt gott under parkan nu i dessa årets första scooterdagar!