Monday, February 06, 2012

Än en gång: att blogga ikapp.

Plastblommor på Papas Tapas.

Härom kvällen var jag över till en god vän en stund och fick då frågan varför jag inte uppdaterar så ofta längre. Jag har egentligen inget riktigt svar på det. Jag säger gång på gång att jag skall göra blogga oftare...men ändå blir det inte så. Oftast utan någon egentlig anledning.

Just denna gång har jag dock en god anledning. Eller faktiskt inte äe, utan ett helt gäng. Sedan senaste inlägget för över en vecka sedan har jag nämligen bland annat:
  • Firat Johan och Saras 30-årsdagar på Papas Tapas - restaurangen med Sveriges kanske största nachostallrikar och rörigaste inredning.
  • Varit på bastu/ölprovningskväll med gamla kollegor från min tid inom skolan.
  • Spenderat alldeles för många timmar på uppfarten, mekandes med bilen inför besiktning i mörker med pannlampa som enda belysning. Det som började som ett enkelt byte av ett par lampor slutade med byte av batteri, timtals av multimetermätande letandes efter ett gäckande jordfel samt förfrusna fingrar och en inte helt obetydlig mängd svordomar. Nu är i alla fall bilskrället fullt fungerande, besiktad och godkänd i ett år till.
  • Fixat cykelpunkteringar.
  • Haft årets första scooterfika med Blacksmiths.
  • Fotat diverse saker - både åt mig själv och andra.
  • Fått paket från Italien innehållande mitt efterlängtade Goriblås.
  • Varit på after work.
  • Jobbat sammanlagt sisådär en 60 timmar (ej inräknat fotandet) på en vecka...varav närmare 33 timmar fre-sön.

Kort sagt har det inte blivit av att skriva något här. Svårare än så är det inte.

Nu skall jag skärpa mig. Från och med idag. I alla fall försöka.

Paket från Italien.

Årets första Blacksmiths-fika.

Dagens:

Kaizers Orchestra - Støv Og Sand

No comments: