Monday, February 27, 2012

En späckad helg.

Den gångna helgen har varit milt sagt späckad med aktiviteter - varav de flesta, men inte alla, kretsat kring årsmötet med Svenska Scooterklubben i Stockholm. Faktum är att den varit så pass späckad att jag inte ens orkar skriva om allt - det blir ett första gäng bilder med lite text till bara. Ni får ta mitt ord på att det var riktigt, riktigt roligt bara.

Fler bilder från helgen kommer så småningom.

Redan på fredagskvällen, direkt efter jobbet, drog jag till Stockholm för lite förhäng i garaget med mina klubbkamrater från Sweden Blues och Lambretta Club Stockholm.

Lördag dag bestod mestadels av möten (samt ett snabbt besök i Patas garage för scooterloppis). Jag blev tilldelat årets resestipendium av SSK för att "ha varit engagerad, alltid närvarande och såväl bidragit till som dokumenterat scenen i många år"...eller något i den stilen (skryt, skryt). Djuptsmickrande! Nu återstår bara att fundera ut hur jag skall spendera pengarna.
Mikael Dunker från Vespamore tog bilden.


Efter mötet var det middag. Och efter middagen scooterquizz (som laget jag deltog i vann - jag hade verkligen flytt denna lördag). Och efter scooterquizzet bjöd Soul Satisfaction med Ola Pihlgren i spetsen på northern soul-stompers i liveversion.

Sedan var det fest. Punkt.

Jag hamnade bakom skivspelarna tillsammans med Tailor Bob och Hampus. Bra golv.

Efter att Boulehallen (som vi huserat på hela dagen och kvällen) stängt fortsatte festen i garaget. Alldeles för mycket folk bland alldeles för mycket scootrar på alldeles för liten yta.

Dagen efter, väl hemma kunde man ju tycka att det smarta draget skulle vara att slänga sig på soffan. Men istället gick jag och såg den legendariska makedonska saxofonisten "King" Feros Mustafov leverera fantastiskt balkandrag uppbackad av Süperstar Orkestar tillsamman med mina goda vänner Johan, Sara och Daniel. Ev mer om denna spelning vid ett senare tillfälle.

Dagens:

Doobie Gray - Out On The Floor.

No comments: