Friday, February 10, 2012

Abstrakt...ish.

40/366.

Jag vill inte verka bitter och tjata om att det är kallt och mörkt. Egentligen tycker jag faktiskt att det är lite mysigt också. Men, och det här är ett stort men, det går ju inte att köra scooter. Faktum är att till och med mekandet blir en smula lidande på grund av kylan, trots att jag har värme (eller i alla fall något som skall föreställa ett element) i garaget.

Så värst roliga foton blir ju inte tagna heller - dels på grund av mörkret, dels på grund av att man faktiskt inte gör lika mycket. Därför blir många av de bilder jag tar till mitt 366-dagarsprojekt just nu ovanligt statiska för att vara mig. Jag gillar ju egentligen någons slags "dokumentärt" foto bäst - att bara ha med mig kameran och ta bilder på det som händer. I stunden.

Vissa bilder så här års, när man "tvingar" sig att ta minst en bild varje dag blir till och med närmast abstrakta, vilket är helt utanför vad jag brukar ägna mig åt. Denna till exempel, som blev gårdagens foto. Någon som ser vad det är?

Dagens:
The Beach Boys - Heroes And Villains

No comments: