Wednesday, February 15, 2012

Ännu mera vårlängtan.



Igår föll det ännu mer snö och nu är gatorna än en gång täckta av ett rejält lager vitt och halkigt puder.
Det verkar alltså som om jag kommer att få hålla mig ett tag till med att plocka fram scootrarna - och kanske framför allt med att få provköra Lambrettan med det nya blåset ordentligt.

Då passar det fint att istället dämpa abstinensen något med att kolla på scooterdokumentärer via YouTube istället. Exempelvis ovanstående som jag hittade via The Scooterist. I den får man följa ett gäng scooterboys och girls (en liten avstickande subkultur inom scooterscenen som valt att fokusera på scootrarna, att köra och att festa mer - något förenklat lite som en blandning mellan bikers och skinheads) på väg till ett run i England någon gång under, gissningsvis, mitten nittiotalet. Det är ganska kul att inse att trots att detta antagligen är inspelat för närmare 20 år sedan, då jag inte ens för första gången tänkt tanken på att skaffa en scooter eller köpt min första buttondown-skjorta, är det väldigt lite som förändrats. Förutom kanske frisyrerna då.

Dagens:
Melba Moore - The Magic Touch

No comments: