Sunday, January 22, 2012

Scuderia Gori.

"I look forward to you joining SCUDERIA GORI® 2011!" stod det på hemsidan.
En sådan inbjudan är så klart svår att stå emot - således är nu, så här ett par dagar och X antal mail på knackig engelska senare, ett Gori Sport-system på väg hem till mig hela vägen direkt ifrån Gori själva i Italien. Enligt det sista mailet skall "Mr. Gori in person send it to you as soon as possible". Personligt service - jo, jag tackar.

Jag tänker inte tråka ut er med en massa tekniska detaljer utan låta det stanna vid att berätta att Giancarlo Gori är en av tidernas bästa trimmare av Lambrettor för såväl gatu- som racebruk och att han nu, efter att ha haft en "paus" som varat nästan 5 årtionden, tagit upp tillverkningen av såväl avgassystem som cylindrar igen. Denna gång med modernare teknik, men med känslan och looken från 60-talet i behåll. Att det dessutom råkar vara det förmodligen snyggaste blås som går att få tag på i nuläget är bara en bonus.

Klart jag måste ha ett sådant på Silver Specialen, särskilt eftersom mitt nuvarande just börjat spricka i svetsfogarna för tredje gången. Och snart har jag det - enligt gubbarna på Gori bör det anlända hit redan i början av nästa vecka.

Den som är är intresserad av att läsa mer om Gori Elaborazioni och deras produkter hittar hemsidan här.

Dagens:
Ocean Colour Scene - The Riverboat Song

No comments: