Friday, June 10, 2011

Nu blev det lite fel, va?

När jag gick i ettan på gymnasiet, alltså för en herrans massa år sedan, skaffade jag en Hotmail-adress. Det var liksom det enda som fanns att tillgå på den tiden.

Det var nu åratal sedan jag använde den, men jag loggar fortfarande in då och då för att rensa lite och kolla igenom alla spam som hamnar där. Idag insåg jag att det var flera månader sedan jag gjorde det sist, så jag satten mig framför datorn, knappade mig in på Hotmail och hittade ett brev från en herre i Umeå som löd som följer:

"Hej, vi måste boka tid så att du kan komma och fylla i papper så att pengarna du får från fk skickas tillbaka till socialtjänsten. Så att du inte blir återbetalningsskyldig. kan du komma på torsdag den 19/5 kl.13.15. mvh XXXXX"


Ojdå. Jag skickade givetvis omedelbart ett svar och förklarade att någon nog haft fel adress nu eftersom jag varken haft kontakt med socialtjänsten eller bor i Umeå samt att jag inte sett mailet förrän nu. Hoppas verkligen att denne herre inte nöjt sig med att skicka ett enda mail, utan även försökt kontakta den mailet egentligen skulle till någon annan väg. Annars har det nog blivit ganska jobbigt för någon stackare i Umeå nu.

Jag vet faktiskt inte vad som förvånar mig mest: att de väljer att kontakta någon i ett så viktigt ärende via mail, att de dessutom lyckats skicka det till fel person eller att det uppenbarligen finns folk som fortfarande använder Hotmail.

Dagens:
Les Big Byrd - Zig Smile

No comments: