Thursday, June 30, 2011

Färdig - i alla fall för tillfället.

Jag har inte orkat släpa ned min "riktiga" kamera till garaget så ni får hålla till godo med den här iPhonebilden.

Egentligen var ju det senaste nytilskottet till min lilla scooterfamilj bara att köra när jag hämtade hem den i våras, men jag kan såklart inte låta bli att skruva lite med den ändå. När lack och motor är i gott skick får man ägna sig åt andra detaljer istället - som diverse lister, gummidetaljer, reservhjul och nya whitewalldäck.

På vägen hem från semestern passade vi dessutom på att åka förbi bästa Get Hip-Mike och plocka hem lite gott och blandat i Lambrettaväg som han vänligt nog tagit hem åt mig trots att han egentligen bara handlar med Vespadelar. Fälgar, låsbrickor, ett "meka vid väggrenen"-stöd och annat sådan kul. Samt, framför allt, en Ancillotti Cutbacksadel som nu monterats på den röde. Originalsadeln var nämligen det enda jag egentligen inte gillade på den. Den kändes lite för bullig på något sätt och den här något sportigare varianten tycker jag gör sig betydligt bättre ihop med TV 175:ans i övrigt rundade former. Den knyter dessutom ihop resten av hojen med pakethållaren på ett alldeles utmärkt sätt - originalhållarna har nämligen i mitt tycke en tendens att se något förväxta ut med en vanlig sadel.

Nu känns det faktiskt som om den är klar. Fast...känner jag mig själv rätt kommer jag säkert på något annat som "måste" förbättras om inte alltför länge.

Dagens:
The Jam - This Is The Modern World

No comments: