Friday, June 04, 2010

Greasemonkey.

Idag tar jag steget fullt ut, drar på mig blåstället och kryper in under bilen. Jag har ju spenderat otaliga timmar i garaget mekandes med mina scootrar, men när det kommer till bilen sträcker sig min erfarenhet egentligen till att fylla på lite kylarvätska, byta en lampa samt en gång rengöra tomgångsmotorn. Jag tycker helt enkelt inte det är särskilt roligt att skruva med bilen och ser den mest som ett nödvändigt ont som ibland behövs för att ta sig någonstans när vädret av någon anledning inte tillåter färd på två hjul.

Härom dagen gick dock avgassystemet av så igår drog jag förbi Snikonomen för att inhandla en ny ljuddämpare istället för att lämna in den på verkstad. Tänkte passa på att byta olja samt oljefilter och kolla om det går att göra något åt handbromsen som tar lite dåligt när jag ändå håller på (tveksamt om det sistnämnda går att åtgärda utan att byta bromsbackar, men det kan i alla fall värt ett försök).

Hur svårt kan det vara, liksom?

Update följer.

Dagens:
Madness - Driving In My Car

1 comment:

Patrik said...

Konstigt, min ljuddämpare pajade också här om dagen, så jag drog också till Snikonomen. Jag tror de har en kupp på gång.