Friday, June 11, 2010

Bilupdate...

Kom just på att jag lovat en liten update om hur bilfixandet gått. Här kommer den:
Det gick bra - när jag väl fått alla delar. Visade sig nämligen att jag var tvungen att byta gummiupphängningarna till ljuddämparen också samt att den ena vinrutetorkaren inte passade.

Efter ytterligare en vända till Mekonomen (och ett besök i OKQ8:s gör det själv-hall för att kunna hissa upp bilen) gick det dock som en dans, och på vad som kändes som nolltid var nya dämparen monterad samt lampor, torkare, olja och filter bytta såväl som lite annat smått och gott fixat när jag ändå höll på.

Bilservice lagt till erfarenheterna - X antal kronor sparat i mekanikerkostnad. Känns gott.
Kanske skulle ge mig på att byta tändstift och bromsvätska någon gång framöver nu också.
Som sagt - hur svårt kan det vara?

Dagens:
Teenage Fanclub - Shock And Awe

No comments: