Saturday, July 18, 2009

Sommaruppdatering.

Min nya bästa kompis - Qusans nya konkurrent. Vänligen ignorera den äckliga lilltånageln.

Att inläggsfrekvensen blir en smula oregelbunden såhär under sommartiden verkar vara mer av en regel än ett undantag - för min del såväl som för andra. Och så lär det fortsätta ett tag till - åtminstone de kvarvarande lediga veckor jag har. "Bloggtorka" var det någon som kallade det. Ett ganska bra uttryck, tycker jag. Och orsaken? För min del beror det helt enkelt på att jag är fullt upptagen med att göra annat - eller göra ingenting om man hellre vill se det så. Det beror helt på hur man väljer att betrakta saken.

Insåg just att jag inte skrivit något alls här sedan festivalsammanfattningen för lite mindre än en vecka sedan. Dagarna däremellan har jag kämpat vidare för att få P200:an klar för besiktning (jag börjar se ett slut på eländet nu), hängt en kväll på stadens uteserveringar med en reducerad version av Klubb Killers spelande ormtjusarbaktakt (som Johan så passande valde att kalla det) i bakgrunden samt, inte minst, tältat i Sandvik vid Näshultasjön. Faktum är att jag nyss kom hem efter sistnämnda utflykt och precis spenderat en stund med att plocka bort större delen av Näshultas samlade fästingbestånd från hundskrället. Qusan älskar verkligen att vara ute på landet och tälta - hon lever upp som aldrig annars; jagar flugor, sniffar runt i skogsbrynet och gassar i solen. Men hon är tyvärr även något av en fästingmagnet.

Sandvik är för övrigt en av mina absoluta favoritplatser här i Sörmland. Vi brukar åka dit och campa tillsammans med de otroliga mängder trollsländor och fjärilar som huserar där minst en, oftast ett par gånger varje sommar. Ta det som ett tips - även om det än så länge är en något sånär väl bevarad hemlighet och jag därför inte tänker avslöja exakt var det ligger. Ni får helt enkelt leta på en karta om ni vill dit.

Vi hörs när vi hörs.

Smultronställenas smultronställe.

Dagens:
Billy Stewart - Summertime

No comments: