Wednesday, July 08, 2009

It´s a dirty job, but someone's gotta do it.

Nu avbryter jag min sommarledighet ett par dagar. Det känns dock inte överdrivet tungt att "gå till jobbet" när jobbet innebär att jag får packa DJ-prylarna och bege mig till Hultsfred där det skall spelas skivor i backstagebaren, umgås med goda vänner och ses på band ett par dagar. Några öl kommer säkert att inmundigas också.

Framför allt skall jag se på Madness, som återförenats med hela originalsetupen. Det sägs att publikens hoppande under One Step Beyond gav utslag i form av en fyra på richterskalan när de arrangerade den första Madstock!-festivalen mitt i Finsbury Park 1992. På fredag kväll tänker jag snöra på mig festivalkängorna och hoppas på att orsaka minst en femma i Småland.

Dagens:
Madness - One Step Beyond

2 comments:

Patrik said...

... och "några" öl blev det :)

Ronnie said...

En eller två, ja.;)
Jag tror på fullt allvar att jag inte behöver dricka en droppe till på hela semestern. Känner mig fullständigt marinerad.

...men jävlar vad kul vi hade!