Thursday, June 18, 2009

När det gäller midsommar blir jag en riktig svensson.

Jag spenderade gårdagen i garaget. Trots det rörde jag knappt någon av scootrarna - istället gick större delen av eftermiddagen och kvällen åt till att serva min cykel och laga Elles (den som blev stulen och återfanns under mystiska omständigheter för en tid sedan).
Imorgon är det nämligen midsommar och då skall vi cykla ut på landet för traditionsenligt firande på PG och Schampans lantställe. Och innan dess skall vi, även det enligt traditionen, fira lite med Elles släkt i Torshälla också.

Ölen är inhandlad, väskan packad (snart), däcken pumpade och cykelkedjan oljad. Midsommar är i hård konkurrens med julen min absoluta favorithögtid och således är jag ganska taggad. Därmed inte sagt att jag kommer att nedlåta mig till att lyssna på Tomas Ledin eller Gyllene Tider imorgon. Det hoppas jag ni känner mig tillräckligt väl för att förstå vid det här laget.

Dagens:
Vad som helst med sommaranknytning som INTE involverar Ledin eller Gessle

No comments: