Friday, August 26, 2011

Only in Nybro.

Team Nytan har stannat till för att kolla om det där med vindkraftverks-buller verkligen är så störande som det påstås under Öland Runt...


Nybro. Smålands djupaste skogar. Fullt av mygg, allsköns djur och förmodligen en hel del mystiska trolltyg. Samt nu i helgen ett gäng småhjuliga plåtfordon, gummirök, och massor av goda vänner.

Run and party i Nybro är utan tvekan det roligaste man kan åka på i scootersverige idag. Jag menar, var annars får man hjälp av ett gäng unga grabbar att packa av scootern från släpet när man anländer? Var annars kan man dansa till DJ Mambas tyska schlager-kavalkad tills solen går upp? Var annars levereras öl till tältet via walkie talkie-beställning? Run and party är helt enkelt inte som något annat scooterrun. Och det går inte att göra annat än att älska såväl det som Stickan och Spetan som lägger ned på gränsen till löjligt mycket tid varje år på förberedelser så att de av oss scooterister som beger oss till Svartbäcksmåla, Nybro varje sensommar skall få oss en minst sagt oförglömlig upplevelse.

I år hade de dessutom satsat lite extra och bjöd på tävling i form av Öland Runt, en navigationstävling med diverse kluriga uppgifter att lösa på vägen samt halsbrytande inslag i stil med kastvindar som hotade att utan förvarning slunga en av de kringelikrokande småvägarna samt spännande kopplingsras med bärgning som följd halvvägs över Ölandsbron. Riktigt roligt alltså, och att undertecknad tillsammans med sina lagkamrater från LC Sthlm i Team Nytan dessutom lyckades knipa tredjeplatsen var bara en bonus (även om det var skönt att bevisa både för mig själv och alla andra att jag faktiskt kan komma på något annat än sista plats i sådana här tävlingar).


Fast ärligt talat går det inte riktigt att beskriva Run and party i ord (och egentligen vet jag inte om jag, för alla inblandades skull, bör försöka heller). Så småningom kommer lite bilder att komma upp här som förhoppningsvis talar för sig själv. Tills dess nöjer jag mig helt kort med att konstatera att tacka Stickan och Spetan med crew för en träff som, precis som tidigare år, är ganska så mycket precis så kul som det är möjligt att ha på två hjul.





Ett par rom & cola innanför västen och peppande tillrop kan få vem som helst att förneka det jobbiga i däckbytet som man har framför sig efter sådana här övningar. Jag själv inkluderad av detta filmklipp att döma.

Dagens:
Wencke Myhre - Er Hat Ein Knallrotes Gummiboot

No comments: