Monday, August 15, 2011

Nu är det bara ett år kvar till nästa gång.

Jösses, vilken helg. Strålande sol (som det alltid är när vi kör Eskilsphenia), nytt deltagarrekord med över 50 scootrar på plats, massor med åskådare, en riktigt bra fest på kvällen...ja, kort sagt gick det mesta som på räls. Visst, vissa små knölar i vägen uppstår alltid. Och jag skulle ljuga om jag påstod att det inte var det minsta jobbigt att arrangera en sån här grej och att jag inte var dödstrött nu såhär ett par dagar efter. Men det var det värt.

Stort tack till alla scooterister från land och rike runt, alla som hjälpte till under dagen på något sätt och, framför allt, mina kollegor i Blacksmiths Scooter Club. Nu är det snart dags att börja planera inför Eskilsphenia 2012...

Dagens:
The Style Council - Shout To The Top

5 comments:

Anonymous said...

Men, vem vann omröstningen då?

DaFy © said...

JAAA! Vem vann???

Ronnie said...

Hade egentligen tänkt spara det till ett senare tillfälle, men ok då. ;)

Det blev faktiskt oavgjort mellan två scootrar som fick 13 var av totalt 71 röster. Båda var dessutom Vespa Tourings!

Det blev alltså Gustaf Jander från Örebros metallicgröna (som för dagen kördes av hans fru Marie) samt David Blom från Västerås gräddvita GL/Tourings som fick dela på förstaplatsen.

DaFy © said...

Jag kräver ett inlägg om detta!

Ronnie said...

Pssst. Nu räcker det med Eskilsphenia-inlägg! Har ju varit på äventyr i Smålands skogar sen sist, så nästa inlägg (imorgon) blir om det!