Sunday, May 15, 2011

Sneakersjakten.

Bilden är fullånad från internet.

Sommaren börjar krypa närmare och tills den måste man ju såklart ha ett par schyssta sneakers. Nu har jag visserligen en skosamling som redan är lite väl stor egentligen, men det känns inte som om någon av de skor jag redan äger är riktigt anpassade för skönt häng i solen. Ökenkängor, Doc Martens, brogues och alla de andra olika typer av skinnskor som står i min klädkammare må vara snygga skor enligt mig, men de är inga höjdare att ha på sig en hel dag i sommarvärme. Och sneakers har jag av någon anledning inga nu sedan jag slet ut mina trotjänare, ett par Adidas Handball Spezial som hängt med i flera år, förra sommaren och med viss sorg i hjärtat tvingades förpassa dem till sopkorgen.

Därför har jag ägnat mig åt ett visst mått av sneakersjakt senaste tiden. Något som visat sig lurigare är förväntat. Jag vill nämligen ha ett par som är snygga, inte alltför vanliga och dessutom gärna med, så klart, en viss retrotouch. Adidas Handball och Gazelle har jag redan jobbat mig igenom några stycken och de känns därför inte så kul längre. Och detsamma kan ju i ännu högre grad sägas gälla Converse All-Stars som ju dessutom egentligen inte ens är särskilt bekväma. Idag ramlade jag dock över en variant på nätet som jag tror kan bli ganska perfekt - Adidas Volley Plimsolls. Slimmade, retro på en snyggt sätt och finns dessutom i en ganska läcker orange nyans som lär se grym ut till ett par lagom inslitna jeans. Det enda som jag kanske är lite tveksam till är mönstret på sulan. Jag tror att det kan vara snyggt, men det är svårt att avgöra säkert utan att se dem på riktigt.

Jag skall avvakta lite för att fundera en extra vända samt för att se om jag kanske springer på några andra sneakers när jag drar till Vespa World Days i Norge nästa vecka. Men risken är överhängande att det blir till att beställa ett par Adidas Valley Plimsolls efter nästa vecka trots allt. Inte minst eftersom de finns att få tag på till det facila priset av 499:-....

Dagens:
Run DMC - My Adidas

No comments: