Wednesday, May 18, 2011

Inte nog med att ni är brottslingar, ni har taskig tajming också.

Idag hade jag ett tight schema. Minst sagt...jobb, möten och sedan tvätta samt serva Touringen och packa inför Norge och Vespa World Days som vi drar till tidigt imorgon.

Klart att några pajsare skulle välja att råna banken i Flen och ge sig in i eldstrid med polisen lagom tills jag var på väg hem från Västerås idag bara därför. Tre timmars bilkö, poliser och insatstyrka med automatvapen. De kollade igenom vartenda fordon som var på väg till och från Västerås och vore det inte för att jag var så stressad hade jag nog tyckt det hela var riktigt spännande - det är ju trots allt inte varje dag en polis beväpnad med automatkarbin kollar igenom ens bil.

Som ett resultat av detta lilla äventyr rasade dock hela mitt noggrant planerade dagsschema och jag hann inte hunnit med hälften av det jag skulle göra under dagen vad gäller såväl mailande och jobb som fixande med Vespa och packning. Nåja...nu är det sen kväll och jag är nästan ikapp. Vi fuskar och kör släp (inte ens jag är så hård att jag tänker köra original-Touring tur och retur när enkel resa är cirka 50 mil) så jag kan väl alltid sova i bilen på väg dit. Det är ju ändå jag som styrt upp det mesta, så jag kan med gott samvete delegera den uppgiften till någon annan.

Jag har inte har någon lust att dra på mig onödiga räkningar i form av surfande från iPhonen utomlands så det lär bli radiotystnad från min sida såväl här som Twitter och Facebook tills jag är hemma på söndag kväll. Om det inte finns wifi i Gjøvik förstås, men den chansen känns ganska liten.

Så, ha en trevlig helg - det tänker jag garanterat ha.

Dagens:
Secret Affair - Time For Action

No comments: