Saturday, October 14, 2006

Är det n00b det kallas?

Upptäckte att jag fått en sådan där skön spam-kommentar på gårdagens inlägg och tänkte kolla om det inte gick att plocka bort den, därför aktiverade jag "moderate comments"-funktionen på bloggen. Hade den aktiverad för en tid sedan också, i tron att den skulle göra så att man kunde gå in och redigera i kommentarer. Vad jag inte hade fattat var att vad den i själva verket gör är att alla kommentarer måste godkännas innan de publiceras. Efter nån vecka kom jag fram till att jag inte skulle orka sitta och redigera, därför stängde jag av den. Gissa vad som hände när jag nu kopplade på den igen? Jag upptäckte ett tiotal kommentarer jag totalt missat eftersom de legat och väntat på godkännande. Nu förstår jag varför det var så dött här en dryg vecka....jag trodde nästan det berodde på att jag var tråkig ett tag. Spam-kommentaren från igår gick dock inte att plocka bort i efterhand. Antar att jag fortfarande är vad IRC-generationen kallar en n00b vad gäller det här med bloggande.

Apropå ingenting svängde Virrki förbi på jobbet med min fina, röda sjal som jag glömde hos honom när jag var i Malmö i Februari. Tackar, mannen! Jag har saknat den! Förlåt att jag aldrig hörde av mig igår, men jag var alldeles för seg för att hitta på något ändå. Hoppas resan hem idag går fint!

Ikväll bär det av till Norrköping för att hälsa på Jonas. Skall bli riktigt kul. Problemet är bara att jag skulle behöva vara tillbaks till E-tuna imorgon vid lunch för att jobba. Inte för att jag måste egentligen, men om jag jobbar både idag och imorgon får jag ledigt hela nästa helg. Vore skönt. Som det ser ut nu har vi bestämt att jag skall ringa min käre kollega Robin imorgon vid förmiddag och berätta om han eller jag skall ta passet. Hoppas lite smått på att Apelmo, som kör bilen dit, skall vara så pass pigg att han pallar att åka hem rätt tidigt, men det är nog tyvärr ingen större risk...Går inga tåg som är framme innan lunch heller. Tänkte föreslå att jag kanske kan ta det lite lugnt ikväll och köra hem imorgon bitti/förmiddag. Får väl se hur det blir med det.

Slutligen skulle jag vilja utbringa en liten skål för Telenor! Köpte en ny mobil av dem för drygt ett år sedan och den har inte fungerat riktigt som den skall ens från början. Har varit ned med den ett par gånger och de har gjort uppdateringar och grejer, men inget har hjälpt. Slutligen skickade de iväg den på reparation, men inte ens det löste problemet. Tydligen har Sony Ericsson någon slags policy som säger att deras mobiler måste repareras två gånger utan resultat innan man får en ny, så jag lämnade in den ännu en gång förra veckan. Redan igår var den klar, men när jag skulle hämta ut den upptäckte vi att de skickat tillbaks fel lur. Hade ingen större lust att byta ned mig till en betydligt äldre mobil och tänkte därför "Crap! Nu kommer jag att få vänta ytterligare en vecka minst på att de skall skicka rätt telefon". Men istället fick jag en helt ny på plats. Mycket bra service! Tackar, tackar!

Dagens:
Black Rebel Motorcycle Club - Ain't No Easy Way