Monday, October 09, 2006

Dawning Of A New Era.

Tänker fatta mig rätt kort idag. Lördagskvällen var grymt rolig. Tror inte jag haft så kul i Eskilstuna sedan...ja, sedan Raw hade premiär som medlemsklubb första gången.

Timo var väl bra på många sätt, men jag kan nog inte riktigt uppskatta honom på samma sätt som så många andra verkar göra. Visst, Fear No Darkness Promised Child är en grym låt, men i långa loppet stör jag mig en smula på att han framstår som så enormt energiskt och lycklig hela tiden. Vet inte varför, egentligen. Den här grejen var dock otroligt kul;

Timo: "Låt mig höra er jubla för (slår ut med handen mot logedörren) MARIT BERGMAN!!!
Publiken: "Juuuuubeeeel!"
Timo: "Nä, jag bara skojade. Hon är inte här."

Ok, kanske inte var ordagrant så han sade, men något åt det hållet. Hur som helst, kvällens stora behållning var alla människor. Så jäkla kul att se allt skönt Blå-folk samlat igen och extra kul att det dessutom var en hel del nya ansikten på plats, som såg ut att trivas som ett gäng fiskar i vattnet. Var länge sedan jag hade så roligt när jag spelade skivor. Det var verkligen fullsmockat på dansgolvet och alla hade lyckliga leenden (Men vad var grejen med att bara mer än tio år gamla grejer verkade funka riktigt bra? Ok att dansgolvet aldrig dog helt, men så fort man satte på något nyare än -96 märktes en klar dämpning av entusiasmen....bakåtsträvare!). Att sedan Micke, Paul, Rocco, Totte och alla de andra gjort ett grymt jobb med lokalerna gjorde ingenting sämre. Restaurangdelen var grymt snygg och toaletten i den skall vi inte ens tala om. Trodde aldrig jag skulle tycka ett rum tillägnat mindre trevliga kroppsfunktioner skulle vara tilltalande, men tji fick jag.

Jag tror vi har något väldigt fint på gång här i stan i och med att Raw öppnat. Underligt. Sedan Blå stängde har det känts som att det inte funnits något riktigt klockrent ställe att gå till. Nu finns det helt plötsligt två. Biskopen för avslappnat häng, Raw när man känner för att släppa loss och skaka lite rumpa. Nu är det bara att hålla tummarna för att stämningen håller i sig i fortsättningen...

Lördagens bästa: Alla lyckliga människor som dansade och var glada.
Lördagens sämsta: Cd-spelaren som bestämde sig för att börja hacka och hoppa tre låtar i rad en kvart in i setet för att sedan funka perfekt resten av kvällen.


Dagens:
The Specials - (Dawning Of A) New Era

No comments: