Thursday, April 12, 2012

Linslusen.


Igår var det dags för scooterfika med Blacksmiths på Café Sylvia. Uppslutningen var väl sådär – vi var två deltagare: undertecknad samt Thomas. Inte så överraskande i och för sig, med tanke på det minst sagt ruskiga vädret.

Efter att vi avslutat fikat åkte jag inte direkt hem, utan fortsatte vidare till Rawi Bil där Martin (som numera äger den anrika lokalen) bjudit in lite bekanta för motorfika. Vad jag inte visste var att SVT:s program Biltokig var på plats för att göra ett reportage om Martins bilintresse och hans racingstall Rawi Racing. Jag passade naturligtvis på att parkera hojen så nära Martins dragracing-Cheva som möjligt, så med lite tur kommer en Blacksmithsscooter med tillhörande förare att skymtas på SVT inom en inte alltför avlägsen framtid.

Att Touringen, som i normala fall alltid startar på första eller andra kicken, surnat ihop totalt och att jag därför fick kicka som en dåre då jag skulle därifrån med ett kamerateam bestående av tre personer samlat runt mig får jag väl bjuda på.

Lite större motor än vad jag är van vid.

Dagens:
Tony Christie - Is This The Way To Amarillo?

No comments: