Saturday, March 26, 2011

En liten teaser...igen!

Det lär dröja innan de "riktiga" bilderna kommer upp här eftersom jag inte ens vet i vilket nummer artikeln skall vara med, men här är i alla fall en som kom med i farten när vår klubbkamrat Patrik kikade förbi för att kolla läget.

Bara för att jag skrev sist att jag nästan aldrig postar sådant som har med fotouppdrag att göra här blir det två i rad nu. I fall på sätt och vis - i det här fallet rör det sig visserligen egentligen om något jag gjorde lika mycket för skojs skull, men det skall i alla fall publiceras så småningom.

Min scooterbroder och president Christian skall nämligen vara med i ett kommande nummer av engelska Scootering tillsammans med sin nycustomiserade och nästan löjligt snygga Lambretta TV175 serie 3:a . Till det behövs såklart lite bilder och eftersom tidningen inte har några fotografer stationerade i Sverige frågade han om jag kunde tänka mig att ta några - vilket såklart inte var något jag direkt behövde fundera över innan jag sade ja till.

Således begav jag mig till Stockholm igår för att flänga runt i jakt på platser som kunde tänkas matcha en blå och orange ganska elak Lambretta. Någon slags ursprungstanke att hålla till kring Hammarbyhamnen och kanske Vemodet fanns, men av någon märklig anledning slutade det med att vi spenderade större delen av tiden i en tunnel.

Dagens:
The Who - 5:15

No comments: