Tuesday, March 01, 2011

Allt är förlåtet, Malmö.


Jag har bara varit i Malmö någon enstaka gång tidigare och om jag skall vara helt ärlig har staden inte övertygat mig helt. Det är inte direkt så att jag tyckt illa om den, men jag har inte heller upplevt den så där helt fantastisk som många andra verkar tycka den är.

Den här helgen ändrade dock lite på det - Malmö var soligt, snöfritt och varmt. Det var till och med plusgrader. Och den kortare lilla tur genom staden som vi, trots det ganska späckade årsmötesschemat, lyckades klämma in på lördagsförmiddagen gav mig en känsla av att Möllevången nog kanske kan vara en stadsdel jag trivs riktigt bra i.

Det var en mycket lyckad helg på alla andra punkter också, men jag ämnar inte tråka ut någon med långdragna detaljer. Det räcker nog fint att kortfattat nämna att de olika mötena med såväl Lambretta Club Sweden som för SSK:s räkning (både lokalgrupperna och det "riktiga" årsmötet) flöt på och var ungefär som sådana möten brukar vara, middagen var vansinnigt god och att det var fint att få umgås med trevligt scooterfolk både på fredag- och lördagskvällen samt se Malmöiternas fina scootergarage Kajutan där det bjöds festligheter tills siste man gav upp efter lördagens möten och bankett. Inte ens bilresan, vare sig dit eller hem, kändes särskilt jobbig - mycket på grund av trevligt resesällskap i form av Ola och Nina från Linköping.

Dessutom var det en ny, och ganska annorlunda, upplevelse att tvingas planka ut, inte in som väl är det vanliga, från Folkets Park.

Dagens:
Nicole Willis And The Soul Investigators - If This Ain't Love (Don't Know What Is)

No comments: