Tuesday, February 22, 2011

Waking up has never been easy.

I lördags var vi i Södertälje för att fira både Elles kusins kille Robban (smaka på den släktskapsbeskrivningen) och deras son Cody som fyllt år i veckan (med 30 års skillnad på födelsedatum dock).

Det var egentligen inte så annorlunda från hur det brukar vara när vi åker dit (vilket varit ganska ofta sista tiden) - lite mat, lite gitarrspelande, en hel del tv-spel, en hel del dryck och lite senare i säng än vi från början tänkt oss. I alla fall för somliga.

Den här gången var dock även Elles syster med kille och son på besök. På grund av detta blev uppvaknandet lite bryskare än det brukar vara när vi sovit över där: jag väcktes vi 9-snåret av två hysteriska sexåringar. Av vilka den ena hoppade upp och ned på nederkanten av den upplåsbara säng vi sovit i så att jag bokstavligen studsade ett par centimeter upp i luften medans den andre satt på min bröstkorg med ett gevär riktat mot mitt ansikte och skrek "PANG-PANG-PAAAAANG!".

Och så undrar folk hur det kommer sig att jag och Elle inte skaffat några barn trots att vi varit tillsammans så länge?

Dagens:
Elastica - Waking Up

1 comment:

anna said...

Sovmorgnar is the shit. Att mista dom är en nog så god anledning att skita i att skaffa barn! ;)