Thursday, February 07, 2013

Inspiration.

New faces.

Ok. Nu får det räcka. Dags att komma igång med postandet här igen innan de få som faktiskt läser tröttnar också.

Update om vad jag haft för mig sedan sist, vårat numera färdiga kök och annat smått och gott kommer i inlägg framöver. Men för att starta upp igen nöjer jag mig denna gång med att tipsa om en fantastisk fotograf vid namn Dean Chalkley. Chalkley är en av storbritanniens mest anlitade porträttfotografer och har vid det här laget tagit bilder av i stort sett alla brittiska populärkulturskändisar du kan tänka dig - främst musiker. Han är också en hängiven föjare av modskultur med allt vad det innebär, något som tydligt avspeglar sig i de projekt han väljer att göra utanför sina "vanliga" uppdrag för NME, Sounds med mera.

Jag brukar inte vara särskilt förtjust i studiofotgrafi, men trots att det är vad Chalkley i första hand ägnar sig åt är det något med hans foton jag fastnar för. Om det beror på bilderna i sig eller de motiv han väljer att avbilda låter jag vara osagt. Bra är det oavsett och här är hans hemsida för den som vill bilda sig en egen uppfattning.

Chalkley ägnar sig även åt att göra filmprojekt som i ännu högre grad speglar mod- och 60-talskultur...som synes av de två jag bifogar här i inlägget. Fantasiska människor avbildade på ett fantastiskt sätt helt enkelt.

Nu kör vi igen då. Tillbaks till ordningen.

Young souls.

Dagens:
The Marvelettes - Please Mr Postman

No comments: