Tuesday, July 24, 2012

Lördagsmåndag (och söndagstisdag) i Sumpan.


Eftersom min semester är över nu när alla andras verkar börja gäller det att passa på och utnyttja de lediga dagar man har. Och eftersom Elle är en av de som semestrar för fullt just nu och hon tagit en sista minuten till Krakow och således lämnat mig som gräsänkling passade det utmärkt att ta med sig hunden och dra ut till Johan och Saras sommarställe i Sundbyholm igår kväll istället för att bara kuckelura hemma i garaget eller med att flyttfixa (vilket är de två aktiviter som tycks dominera min lediga tid just nu).

Deras vän Frida dök också över och det blev en kväll med god mat, dryck (till och med lite Fireball och Jägermeister framåt natten), intressanta diskussioner och en hel del skratt. Qusan var också mer än nöjd, då deras tomt är helt inhägnad och hon därför kunde spatsera runt som hon ville utan koppel eller att jag behövde hålla koll på henne. Att hon dessutom fick chansen att "hälsa" på en kvällspigg igelkott gjorde antagligen hennes kväll ännu mer komplett.

Självklart blev det lite senare än det var tänkt, både innan vi gick och lade oss och innan vi gick upp idag...men det hör väl nästan till?

Tack för en fin kväll! Och en fin dag idag eftersom jag inte tog mig hem förrän sent på eftermiddagen.

Det fina vädret inbjöd till lite gräsmattehäng efter att frukost inmundigats. iPhone-bild.
 

Qusan var mer än nöjd med läget. Också iPhone.

Dagens:
Billy Stewart - Summertime

No comments: