Tuesday, August 24, 2010

Run & Party II - trilskande scootrar, sena nätter, konstiga drycker och dåliga ordvitsar baserade på könsord.


Det verkar som om alla scooterruns jag åker på korrumperar mitt sinne för moral. I helgen, under Run & Party II i Nybro, tog jag nämligen ett avtramp från en stig jag följt sedan jag var 15 år.

Vi hade finbesök i form av den gamla gode Malmö-scooteristen Calle och hans flickvän Katie. Han bor numera i Hong Kong och hade med sig någon slags kinesisk elixir som enligt texten på flaskan skulle vara bra bra för potensen, njurarna samt din qi och ge förnyad energi och livslust.
Dekokten innehöll, förutom rejäla mängder alkohol, allsköns örter samt "various kinds of penis". Ja, precis. Penis.

Jag har varit vegeterarian så länge att jag inte ens kommer ihåg hur kött smakar. Men trots det kunde jag inte motstå denna frestelse. Jag menar, hur ofta är det man får chansen att smaka tvättäkta penissprit?

Faktum är att det var riktigt gott - särskilt blandat med kola, vilket ledde både till att flaskan tog slut ganska snabbt och att somliga blev ganska trötta ganska tidigt (förvånande nog med tanke på att den skulle vara "revigorating and energizing". Det ledde även till alldeles för många skämt baserade på dryckens innehåll. Skämt i stil med "Du ser lite trött ut - fått för mycket kuk?", "Jag åkte till Nybro och allt jag fick var kuk i munnen", "Det måste vara något fel på den här drinken - den smakar..." - ja, ni hajjar.

Förutom dessa utsökta exempel på finkänslig humor bjöd helgen på så mycket roligt och bisarrt att det nog inte går att summera i ett blogginlägg. Stickan och Spetan, som arrangerade, hade engagerat halva byn som personal. Det fanns walkietalkies att ropa efter mer öl i, ett utomshustält där festandet tog plats och det dansades till tysk schlager till tidigt på morgonen, världens största frukosbuffe, lekar, utlottningar och...ja, allt. Faktiskt.

På lördagen kördes ett mini-Cannonball (som med sina 18 mil inte var så mini) under vilket vi togs runt halva småland (min Lambretta bestämde sig för att strula rejält så jag kom med största sannolikhet sist). Prisbordet var dock så dignande att jag fick en rejäl påse godsaker i alla fall. Dessutom fick jag ett extra pris i form av däck och slang eftersom jag "orkat ta mig dit trots att jag arrangerat en träff själv helgen innan". Samt en hel ICA-kasse full med djupfryst Quorn och falafel som blivit över att ta med mig hem på söndagsförmiddagen. Vad säger man? Världsklass är bara förnamnet.

Och då har jag ändå inte nämnt alla galenskaper som tog under nätterna. Vilket, vid närmare eftertanke, kanske är lika bra...

Vi var inte så många - förutom jag och farsan (som helgen till ära valde att följa med på äventyr) skulle jag gissa på max ett fyrtiotal personer till. De flesta från Skåne. Men oj, vad det räckte.

Kort sagt en av de roligaste träffar jag någonsin varit på. Stort tack till Stickan och Spetan! Vi syns nästa år. Garanterat.

Centrera
Michaele och Calle visar stolt upp ingredienserna i den nu klassiska Run & Party-groggen kuk och cola.

Dagens:
Wencke Myhre - Er Hat Ein Knallrotes Gummiboot

No comments: