Wednesday, August 18, 2010

Eskilsphenia 2010!


Det verkar krävas att något som haft med scootrar att göra har hänt för att jag skall komma mig för att blogga numera. Vet inte varför...det kanske helt enkelt är dags att omvandla detta till en renodlad scooterblogg? Eller så skärper jag mig bara.

Hur som helst - i helgen gick Eskilsphenia 2010 äntligen av stapeln. Dryga 50-talet scooterister från när och fjärran anlände till lilla Tuna på lördagsförmiddagen och tillsammans ägnade vi oss sedan åt kortegekörning genom staden, uppställning längst med ån under vilken E-tunabor och Å-festare fick en smak av hur en riktig tvåhjuling skall se ut, framröstning av snyggaste scooter, förfest och badhäng i Vilsta, fest på Café Kaka och sedan efterfest (återigen i Vilsta) till alldeles tidigt på morgonen.


Det hela var en grym dag, kväll, natt och morgon. Men ärligt talat är det samtidigt lite skönt att det är över för i år. Trots att Eskilsphenia är en i sammanhanget ganska liten träff är det mer jobb än man tror att samordna något sådant här och ärligt talat var sista veckan...tja, låt mig använda uttrycket "en smula stressig" för min del.
Trots en del strul i form av DJ-avhopp, ändrade öppettider på uteställen och diverse missförstånd blev allt, mycket på grund av all hjälp från mina kollegor i Blacksmiths, toppen till slut och jag hoppas och tror att alla deltagare hade lika kul som jag.

Stort tack till alla som kom och ett jättegrattis till Josse från Örebro som vann omröstningen med sin nyrenoverade vita Vespa GS 160! Nu är det bara ett år kvar till nästa Eskilsphenia...


Dagens:
Jackie Wilson - (Your Love Keeps Lifting Me) Higher And Higher

No comments: