Monday, November 10, 2008

Att leva är att lära.

Man lär sig något nytt nästan varje helg. Ta nu i Lördags till exempel - då lärde jag mig fyra saker av och om Kalle (killen med det lätt maniska ansiktsuttrycket i förgrunden på bilden):
  1. Gammal vänskap rostar aldrig.
  2. Lägenheten han skaffat med sin flickvän Frida i Årsta är väldigt mysig och har vad som kan vara ett av världens snyggaste köksgolv.
  3. Han är grym på att göra pastarätter och blanda gin och tonics.
  4. Det är en dålig idé att låta honom övertala dig att gå till Debaser efter X antal av ovannämnda drinkar. Risken är nämligen överhängande att du får ta dig tillbaka till Årsta igen själv.
Dagens:
Popsicle - Soul Lacquer Drug

2 comments:

Anonymous said...

Jag brukar ha problem att ta mig åt andra hållet - hem från Årsta...

Ronnie said...

Haha...det hade utan tvekan jag också haft - om det inte vore för att jag turligt nog inte behövde ta mig hem förrän nästa dag. Efter mängder med kaffe och Palmyran-falafel.