Friday, July 09, 2010

Tack, men nej tack.

Nu är Power Big Meet igång. Jag förutsätter att så gott som alla känner till företeelsen, men för den som mot all förmodan inte gör det kan jag berätta att det rör sig om en av världens största bilträffar, men fokus på i huvudsak gamla amerikanare och raggarkulturen.

Spektaklet tar plats i Västerås och kort sagt innebär det att hela staden för ett par dagar förvandlas till ett smärre raggarparadis med allt vad det innebär av flottiga frisyrer, jeansvästar, topprenoverade jänkare, rosthögar, cruising och raketfylla i dagarna tre.

Västerås ligger bara några mil från Eskilstuna så nu tänker ni antagligen att jag, med mitt fordonsintresse, självklart kommer att bege mig dit och delta i folkfesten. Kanske ta en mellanöl med raggarna och till och med åka en vända i baksätet på någon härligt vräkig gammal Cadillac till tonerna av Eddie Meduza?

Skulle inte tro det, va. Jag hoppar i min Ford Ka och drar till Värnamo istället.

Dagens:
The Tallest Man On Earth - Walk The Line

No comments: