Thursday, December 20, 2007

Balanskonstnären.

Jag är en människa med många intressen. Jag älskar först och främst musik - såväl att spela och skapa (låter pretentiöst, visst) som att DJa. Jag har mina scootrar. Sista året har jag börjat fotografera. Jag tycker om populärkultur - film, litteratur och allt annat som kan knytas till begreppet. Jag gillar kläder och mode.

Alla dessa kostar på - i tid och pengar eller både och. Med andra ord blir det en evig balansgång mellan vad som egentligen driver en och sådant man måste göra för att kunna ägna sig åt det.

Det här har bitvis varit ett bekymmer då jag tvingats prioritera bort sådant som är viktigt för mig - vilket lett till stress och bristande inspiration. Även Elenor, mina vänner och andra som betyder något har i viss mån blivit lidande.

Nu känns det dock som om jag börjat finna någon slags balans i tillvaron. För första gången på länge känns det som om tiden räcker till någorlunda. Det känns skönt och jag hoppas det håller i sig.

Dagens:
Catherine Wheel - Shocking

No comments: